mandag 30. mars 2009

Håp

Hodet er veldig fullt av Picard og valper akkurat nå. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg var innom PCen i går for å sjekke om det var kommet svar fra den danske eller de tyske oppdretterne.

Til slutt orket jeg ikke vente mer, og fikk Tom Ivar til å ringe de vi hadde telefonnumre til. Han fikk kontakt med Au bord du Foret. Der var seks valper allerede bortbestilt, og de visste ikke om det ville bli flere. Den andre tyske oppdretteren fikk vi ikke tak i.

Ut på kvelden så jeg plutselig at jeg hadde oversett en lenke til en annen tysk oppdretter som forventer valper i begynnelsen av mai. Den vordende mamma heter Eowyn, og for svorne Tolkien-fans ble det tatt som et godt tegn. Sendte straks av gårde en melding med innledning på tysk og oppfølging på engelsk i håp om at det ville bli forstått.

Etter dagens møteaktiviteter på jobb var overstått, oppdaget jeg at Eowyns eier hadde sendt meg lang melding med masse spørsmål - på tysk. Veldig betryggende med seriøs oppdretter som ikke sender valper til hvem som helst. Tysk er heller ikke noe problem så lenge jeg leser det, men jeg svarer på engelsk. :-) Lang melding tilbake, prøver å overbevise om at vi vil bli perfekte Picard-foreldre. Så nå venter vi på neste trekk, som må komme fra Jutta.

Skulle vi komme oss gjennom første runde, må vi en tur til Tyskland i slutten av mai for å bli kjent og endelig antatt. Krysser fingre og tær.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar