søndag 29. mars 2009

Skuffelse og desperasjon

Det første jeg gjorde i går morges, var å gå på Bijous valpeblogg - og der stod den skuffende meldingen om at hun ikke var drektig likevel. Klump i magen og tårer i øynene fulgte Deretter kastet jeg meg over Atengaflus i Sverige og Alpha Natura i Danmark. Antengaflus planlegger valper, men ikke før til høsten og vi vil ha valp på et tidspunkt da vi kan være hjemme sammen med den.

Frankrike neste - flere kull ventet der og jeg tar kontakt med en oppdrette som virker seriøs og med riktig leveringstidspunkt. Puster ut, der finnes muligheter. Så sjekker jeg e-post og ser at jeg har fått den triste beskjeden om Bijou i mail fra Malin som tipser om andre muligheter jeg bør sjekke, og samtidig opplyser om at Frankrike ikke er aktuelt å importere fra for tiden pga rabies. Sukk. Omstart.

Ser ikke noe egnet i Finland, Holland og Belgia. Er imponert over min egen evne til å skjønne både fransk og nederlandsk, men har ikke sjanse når det gjelder finsk. :-) Det har vel noe med språkstammer å gjøre, men dette var en digresjon. Tyskland - to treff. E-post sendes og jeg venter.

Så gir Malin beskjed om at det er nylig født et kull i Danmark, men hun vet ikke noe mer. Jeg sender melding til Joan fra Alpha-Natura og tar lørdagskveld. Må selvsagt sjekke e-post før sengetid, ingen meldinger fra Tyskland, men Joan sender oss e-postadressen til den danske oppdretteren som visstnok har to fawn hanner igjen for salg, leveringsklare i slutten av mai. Slutten av mai er tidligere enn vi hadde planlagt, her skal jo ferier tilrettelegges så valpen får folk i huset lengst mulig på dagtid. Vi bestemmer oss for å sove på saken.

Søndag morgen: Tom Ivar vil ha valp så fort som mulig og tar gjerne ferie fra mai. Jeg sender melding til Danmark om at vi kan være interessert i en av hann-valpene, men ønsker informasjon om opphavet først. Selv om vi leser at Berger Picard ikke plages nevneverdig av HD siden det er en relativt lett hund, ønsker vi HD-frie foreldre. Så nå venter vi igjen. Fortsettelse følger...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar