fredag 17. april 2009

Hage og valp/hund?

Går det an å ha begge dele? Jeg satt for noen minutter siden ute i hagen i det deilige solskinnet og beundret resultatene av høstens store innsats. Da ble det anlagt ny plen med gangstier og blomsterbed (noen nye, noen bare utvidet) med kantstener. Det ble gravd ned en masse blomsterløk og i ettermiddagsvarmen kunne jeg glede meg over alle krokusene som er i fullt flor allerede. Jeg fikk også gleden av å trekke opp en del løvetannspirer og få jord under neglene. Deilig!

Som jeg satt der og nøt det hele, så jeg for meg en liten Picard-frøken løpe rundt på plenen - og så innbilte jeg meg henne i blomsterbedet med halen til vers og snuten halvveis til Kina. Hmmm... Jeg har foreløpig tro på at det går an å oppdra hunder til å la hagen være i fred. Skulle jeg ta feil, skal jeg til høsten komme med oppdatering om hvordan hund og eier i samarbeid omgjorde hagen til hundesandkasse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar